ØRF Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 this is his mother speaking

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Birkebo
Ny til kommer
Ny til kommer



Antal indlæg : 5
Registration date : 17/08/10

this is his mother speaking Empty
IndlægEmne: this is his mother speaking   this is his mother speaking EmptyTirs Aug 17, 2010 1:15 am

Hejsa

Jeg er mor til en dreng på næsten ni år. Han fik en rollespils-smagsprøve denne sommer, og han var selvfølgelig helt vild med det. Han elsker Barda osv.

NÅ MEN - nu sidder moar så her og forsøger at navigere rundt på ØRFs hjemmer - for HVORDAN kommer man i gang med rollespil, når man er ni år? Vi (forældre) er selvfølgelig villige til at hjælpe til... Jeg har mange spørgsmål, fx
-hvor tit mødes man?
-er der "møder" eller mødes man kun til de scenarier, jeg har læst om?
-hvad skal der til, før man kan være med?
-kan man være med som ni-årig, hvis mor/far spiller med?
-er det virkelig sjovt, når man kun er ni år? (blandt så mange "mærkelige" voksne ;-))
-skal man være med hver gang, der spilles (eller hvad det nu hedder)?
-kan man skifte rolle, når først man har bestemt sig for at være fx elver eller noget andet?...
-hvor gamle er de yngste spillere i ØRF?
-hvor mange børn er der (ca.) i foreningen - og er der nogle møder/spil som tager udgangspunkt i børnenes præmisser?
-er der nogle aktive kvinder/mødre som mig i foreningen - altså nogen, som laver andet end at bage kage, hi hi?

Sådan kunne jeg nok blive ved - faktum er blot, at jeg kender til at gå til gymnastik - det er så nemt - én gang i ugen, et kontingent osv. Men jeg fornemmer jo nok, at det er noget anderledes at "gå til rollespil".

Jeg skriver herinde fordi jeg tænker, at det kunne være skægt at få svar fra flere end hvis jeg bare skriver til bestyrelsen (ikke at der er noget i vejen med den).

Mvh. Majbritt :-)
Tilbage til toppen Go down
michael korsgaard
Over Ø.R.F er
Over Ø.R.F er
michael korsgaard


Antal indlæg : 210
Age : 33
Localisation : Sydtoften 328 - Grindsted - Jylland - Danmark - Jorden
Registration date : 21/11/06

this is his mother speaking Empty
IndlægEmne: Sv: this is his mother speaking   this is his mother speaking EmptyTirs Aug 17, 2010 3:49 pm

Hej Majbritt

Det er sådan lige for tiden at vi kun har vores live arrangementer (Der hvor vi er i skoven). Og de finder sted en gang i måneden, den tredje søndag for at være mere præcis Very Happy , men ændringer kan ske, så hvis du er i tvivl kan du tjekke vores Kalender.
For at være med til ovenstående scenarie er der et krav om at man er 13.
MEN
man kan søge om tilladelse til at være med når man er yngre, hvis, som du selv skriver, at der er en forældre til at tage sig af "de små".
Vi arbejder foruden ihærdigt på at kunne få et junior scenarie op og køre her til næste år, hvor det er 13 år og nedefter der bliver fokuseret på.

Du spørger om det er sjovt at spille ude ved os når man er den eneste ni-årig, og mit svar er ja, spillerne er gode til at få alle med i hvad der sker, og vi har en gruppe i spillet som man kan starte sammen med, som hjælper folk med at lære spillet af kende, samt de andre grupper. (det er lavet med henblik på helt nye spillere som jer).
Vi har normalt en regel om at man skal spille sin rolle minimum 3 gange før man skifter, og det er her startergruppen er god, for så får man en ide om hvad man vil spille før man "rigtigt" starter.

Man behøver ikke at være med hver gang, men det er selvfølgelig sjovere Razz

Godt og vel halvdelen af vores spillere er under 16 år, og vores yngste ligger omkring de 12-13 år, da førnævnte junior arrangement ikke er køreklar endnu.

De kvinder vi har i foreningen ligger i aldersgruppen 15-27 år, og deriblandt er kun én madmor, (som sørger for maden til vores arrangementer). Men du er velkommen til at give en hånd med Very Happy

Håber det kunne give nogle svar, ellers så skriv Smile
Tilbage til toppen Go down
Birkebo
Ny til kommer
Ny til kommer



Antal indlæg : 5
Registration date : 17/08/10

this is his mother speaking Empty
IndlægEmne: Sv: this is his mother speaking   this is his mother speaking EmptyTirs Aug 17, 2010 10:03 pm

Fedt, tak for svar! Smile

Hvis nu vi bestemmer os for at prøve det af sammen med sønnike, melder vi os så bare til?! Skal vi ikke introduceres til "historien"/scenariet først, have noget særlig tøj på og sådan? Eller tilmelder man sig bare scenariet og møder op?

Ja, jeg er klar. Laughing Tror jeg også min søn er, hvis jeg spør'...

Hej fra Majbritt :-)
Tilbage til toppen Go down
michael korsgaard
Over Ø.R.F er
Over Ø.R.F er
michael korsgaard


Antal indlæg : 210
Age : 33
Localisation : Sydtoften 328 - Grindsted - Jylland - Danmark - Jorden
Registration date : 21/11/06

this is his mother speaking Empty
IndlægEmne: Sv: this is his mother speaking   this is his mother speaking EmptyTirs Aug 17, 2010 10:23 pm

Hvad scenariet angår, så tilmelder i jer via vores hjemmeside, der kan i finde tilmeldings funktionen lige under "Næste gang"

Og hvad verden og tøj angår, så behøver i ikke at have det helt store kostume med, men en kappe, eller lign er et godt sted at starte. Vi råder dog folk til med tiden at få et mere "helt" kostume.
Verdenen kan i blive introduceret til enten via vores hjemmeside, til selve scenariet Kanevala Krønikerne, eller via begynder gruppen der er derude Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Birkebo
Ny til kommer
Ny til kommer



Antal indlæg : 5
Registration date : 17/08/10

this is his mother speaking Empty
IndlægEmne: Sv: this is his mother speaking   this is his mother speaking EmptyTirs Aug 17, 2010 10:44 pm

Thank you so much! Vi kan desværre ikke den 22. august, men pønser på at tilmelde os til den 19/9...

Mvh. Majbritt :-)
Tilbage til toppen Go down
Birkebo
Ny til kommer
Ny til kommer



Antal indlæg : 5
Registration date : 17/08/10

this is his mother speaking Empty
IndlægEmne: Sv: this is his mother speaking   this is his mother speaking EmptySøn Aug 29, 2010 3:53 pm

Hejsa

Jeg har tidligere fundet en beskrivelse af alle de forskellige roller herinde - men nu kan jeg ikke finde dem igen, øv - kan nogen hjælpe? Vi vil jo gerne dels læse om de forskellige roller, men også om selve "historien", som I spiller - Kanevalla Krøniken - men hvor er det nu, at jeg finder teksterne? Vi skal jo være godt klædt på, hvis vi skal med næste gang. ;-)

Hej fra moren,
Majbritt Birkebo Ravnholt :-)
Tilbage til toppen Go down
michael korsgaard
Over Ø.R.F er
Over Ø.R.F er
michael korsgaard


Antal indlæg : 210
Age : 33
Localisation : Sydtoften 328 - Grindsted - Jylland - Danmark - Jorden
Registration date : 21/11/06

this is his mother speaking Empty
IndlægEmne: Sv: this is his mother speaking   this is his mother speaking EmptySøn Aug 29, 2010 11:10 pm

i kan finde teksterne her
Tilbage til toppen Go down
Birkebo
Ny til kommer
Ny til kommer



Antal indlæg : 5
Registration date : 17/08/10

this is his mother speaking Empty
IndlægEmne: Sv: this is his mother speaking   this is his mother speaking EmptySøn Aug 29, 2010 11:18 pm

TAK igen - du er en knag. Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





this is his mother speaking Empty
IndlægEmne: Sv: this is his mother speaking   this is his mother speaking Empty

Tilbage til toppen Go down
 
this is his mother speaking
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
ØRF Forum :: Ølgod Rollespil-
Gå til: