ØRF Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Hvem og Hvor elvere...

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Christian Østergaard
Medlem
Medlem
Christian Østergaard


Antal indlæg : 77
Age : 33
Localisation : In some kind of world I imagine…
Registration date : 30/07/08

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyFre Feb 06, 2009 4:12 am

Hey kære forening

Jeg kunne godt tænke mig at vide nogle af de højelver klaner der er og hvor de holder til hvis der er nogle stykker inden for et område ikke for langt væk fra, men ikke i selve Eval så vores nye lille klan kan beslutte et sted at være udsprunget fra, efter som vi jo må have hørt til en anden klan en gang og så skriver vi tilgengæld lidt ind om hvordan vi er oprindet, hvorfor vi valgte at forlade de andre og sådan noget... og så skal vi lige have skrevet lidt mere detalieret hvem vi er personligt så i har noget baggrund og se på fra os.
Tilbage til toppen Go down
Dennis Mejsedal
Admin
Dennis Mejsedal


Antal indlæg : 327
Age : 39
Localisation : Tarm
Registration date : 18/08/06

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyFre Feb 06, 2009 11:47 am

vi arbejder lig på sagen, så du får lige en pm, snarest
Tilbage til toppen Go down
http://www.oelgodrollespil.dk
Christian Østergaard
Medlem
Medlem
Christian Østergaard


Antal indlæg : 77
Age : 33
Localisation : In some kind of world I imagine…
Registration date : 30/07/08

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyFre Feb 06, 2009 3:25 pm

okay
Tilbage til toppen Go down
Christian Østergaard
Medlem
Medlem
Christian Østergaard


Antal indlæg : 77
Age : 33
Localisation : In some kind of world I imagine…
Registration date : 30/07/08

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyTirs Mar 10, 2009 4:37 pm

Ikke for at skynde på jer men kunne godt bruge de klan beskrivelser jeg spurgte efter tidligere, så jeg kunne komme igang med vores egen klans baggrunds historie. Vil helst have skrevet dem inden næste scenarie og det begynder at se ud til at blive svært...
Tilbage til toppen Go down
michael korsgaard
Over Ø.R.F er
Over Ø.R.F er
michael korsgaard


Antal indlæg : 210
Age : 33
Localisation : Sydtoften 328 - Grindsted - Jylland - Danmark - Jorden
Registration date : 21/11/06

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyTirs Mar 10, 2009 5:25 pm

Elver klaner er hovedsageligt forbehold Store Skoven, og der er det mere et udtryk for familie frem for tilværelse. Men elvere udenfor Store Skoven lever som sådan ikke i klaner, da de lever side om side med menneskene, og at de nok mere er grupper af elvere end egentlige klaner, så derfor kan der ikke laves specifikke beskrivelser af klaner, men at grupper kan opstå af alle mulige årsager. Højst sandsynligt på grund af alder og ære frem for race.

Men husk, ingen Højelver gruppe frasiger sig De Ni's bud, ej heller deres æres kodex.

Ellers så HAVE FUN Laughing
Tilbage til toppen Go down
Christian Østergaard
Medlem
Medlem
Christian Østergaard


Antal indlæg : 77
Age : 33
Localisation : In some kind of world I imagine…
Registration date : 30/07/08

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyOns Mar 11, 2009 1:17 am

Så ud af de 13 klaner der rejste fra Fenlar oprindeligt, er der kun dem tilbage som lever i Storskoven, elver lenet?

Hvad med den by som elverne har fået tilladelse til at oprette i Eval området, er den der eller er den ikke bygget endnu, for hvis den er oprettet så kunne vi jo være derfra...
Tilbage til toppen Go down
Dennis Mejsedal
Admin
Dennis Mejsedal


Antal indlæg : 327
Age : 39
Localisation : Tarm
Registration date : 18/08/06

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyOns Mar 11, 2009 10:22 am

jep der er englig kun en Elver familie tilbage i kanevala. men de har mange kriger grupper, som starmmer fra små landsbyer rudt omkring i store skoven. med hensyn til byen i eval, så belv det bygget i år 1100 og brændte også der. den elver famlie der havede den blev nedslagtet af dødsridderen. og vi spiller lige nu i år 1674. det skal dog siges at Elverne lige siden har valgt ikke at bygge byer uden for deres eget len, da de ikk vil risikere det samme skete engang til. der for elver Elver og mennesker side om side i det øvrige kanevala. men i kan jovære en for Elver kriger/samurai laug
Tilbage til toppen Go down
http://www.oelgodrollespil.dk
Johan Allerslev Lund
Ø.R.F Tilhænger
Ø.R.F Tilhænger
Johan Allerslev Lund


Antal indlæg : 193
Age : 32
Localisation : Hvor end er mest belejligt.
Registration date : 27/08/06

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyTors Mar 12, 2009 10:36 am

Og tillad mig at gøre noget helt klart.
Det hedder ikke en elver "klan".
I er ikke Orker, ikke gobliner og ikke barbarer.
Og det er heller ikke et online spil.
Højelvere (i Kanevala) lever i familier. Skulle der stå andet på siden, er der tale om en fejl. Ikke at det genere mig generelt, men det ville være uheldigt, hvis i omtaler jer selv som en "klan" in-game.

Med håb om manglende talefejl
-Johan
Tilbage til toppen Go down
Christian Østergaard
Medlem
Medlem
Christian Østergaard


Antal indlæg : 77
Age : 33
Localisation : In some kind of world I imagine…
Registration date : 30/07/08

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyTors Mar 12, 2009 11:11 pm

der er så tale om at mig og Dennis begge brugte klan da jeg begyndte og tale om at vi er en gruppe som ville spille høj elvere, men hvis i mener at klan er for barbarisk at kalde sig selv så vil vi da bruge familie, det er ikke noget problem.
I øvrigt tak Dennis for det info, med det sidste nye kan vi få en lille historie op om hvordan vores gruppe oprindet.
Tilbage til toppen Go down
Johan Allerslev Lund
Ø.R.F Tilhænger
Ø.R.F Tilhænger
Johan Allerslev Lund


Antal indlæg : 193
Age : 32
Localisation : Hvor end er mest belejligt.
Registration date : 27/08/06

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyTors Mar 12, 2009 11:36 pm

Skal ikke forståes som en gnaven irettesættelse. Det er bare et spørgsmål om at have en dialog tilsvarende til universet.

Eller sagt med andre ord: At kalde en gruppe af spillere for en klan er fint, offgame. Da ved begge parter, hvad der menes.

Hvis man kaldte en gruppe af elvere for en klan ingame, imidlertid, ville det ikke længere give mening. Fordi det ikke er det rigtige navn i Kanevala. Så selv om folk godt forstår at en Elver klan betyder elver gruppe, ville forståelsen være offgame, istedet for ingame. Hvis du siger elver familie, bliver dit udsagns pludseligt ingame. Det gør det nemmere for dine medspiller at holde sig ingame, og have et godt spil med din gruppe.

Dette virker måske som en lille detalje, men er ret væsentligt. Hjernen har i forvejen svært ved at forholde sig til en verden, strengt taget, ikke eksisterer. At ændrer små dele af den daglige dialog, så det stemme overens med den opdigtede verden, gør det nemmere for hjernen at forholde sig til denne, på et ubevidst plan.

Suma sumarum: At kalde din gruppe for en Familie forøger din chance for et fedt spil.
Så det er ikke et problem for mig, jeg ønsker blot det optimale rollespil, for jer såvel som mig selv.

Ville bare sikre mig, at jeg ikke fremstod vrissende, for det var ikke min intention.
-Johan
Tilbage til toppen Go down
Christian Østergaard
Medlem
Medlem
Christian Østergaard


Antal indlæg : 77
Age : 33
Localisation : In some kind of world I imagine…
Registration date : 30/07/08

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyFre Mar 13, 2009 12:20 am

okay...
har forresten et spørgsmål ang. elver sprog, vores familie taler kun højelver sproget, så vidt jeg ved... så ville spørge om vi kunne gøre det lettere at vise at der bliver talt elver sprog, ind at sige elver sprog ved alle setninger... kunne vi måske tale engelsk som elver sprog eller noget da jeres højelver sprog stadigt er mangelt fuldt og vil tage meget tid at lære aligevel...
Tilbage til toppen Go down
martin niels straarup
Medlem
Medlem
martin niels straarup


Antal indlæg : 91
Age : 36
Localisation : Århus
Registration date : 19/08/06

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyFre Mar 13, 2009 12:32 am

Christian Østergaard skrev:
okay...
har forresten et spørgsmål ang. elver sprog, vores familie taler kun højelver sproget, så vidt jeg ved... så ville spørge om vi kunne gøre det lettere at vise at der bliver talt elver sprog, ind at sige elver sprog ved alle setninger... kunne vi måske tale engelsk som elver sprog eller noget da jeres højelver sprog stadigt er mangelt fuldt og vil tage meget tid at lære aligevel...

Når man taler på et andet sprog end menneskesprog skal man sige det før man begynder sætningen
eks:
"højelversprog/elversprog - blablablablabla" (husk at tale yderst fint risdansk gerne med lys stemme)
Grunden til dette er at andre der kan forstå elversprog skal kunne forstå jer - derfor dansk Very Happy .

Glose listen med højelversprog er hvis man vil krydre sin karakter lidt. Ved f.eks. at omtale hinanden med de rigtige titler eller bruge et bestemt udtryk for at understege sin elverhed over for andre.
Tilbage til toppen Go down
http://www.oelgodrollespil.dk
Christian Østergaard
Medlem
Medlem
Christian Østergaard


Antal indlæg : 77
Age : 33
Localisation : In some kind of world I imagine…
Registration date : 30/07/08

Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... EmptyFre Mar 13, 2009 1:08 am

okay glemte liget at der også er yngre spillere med som måske ikke er så gode til engelsk, det er vel bare bedst sådan så... my bad. Razz
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvem og Hvor elvere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvem og Hvor elvere...   Hvem og Hvor elvere... Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Hvem og Hvor elvere...
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
ØRF Forum :: Ølgod Rollespil :: Spørgsmål til forening-
Gå til: